zaterdag 11 mei 2013

Worsteling met de toetsen

Nou ik ben om, ik doe een cursusje blind leren typen.....

Mijn man zegt al jaren dat ik dat eens moet leren omdat ik met opgetrokken schouders als een bezetene zit te typen en hij me dan 's avonds moet masseren.

Het is een cursus voor kinderen, met striptekeningen en heel simpele oefeningetjes. Maar ik zit met stijve schouders te worstelen. IK KAN DIT NIET! Grrrr. Ik heb al heel wat boeken, kaartjes, artikelen en cursusmateriaal geschreven. Honderden uren zitten typen, maar ik doe alles met twee wijsvingers. En nu zit ik met verkrampte pinkjes te zoeken naar de fdsajkl;. Wat is het toch lastig om iets nieuws te leren.

Misschien is het lastiger om het oude typen af te leren, dan om het nieuwe typen aan te leren. Ik voel me echt weer een prutser.


Van mijn moeder leerde ik dat ik zo vaak mogelijk iets voor het eerst moet doen. Iets nieuws doen, houdt je levendig en de wereld zit dan weer vol verrassingen. 

Maar de stijfkop in mij, de "je weet wat je hebt en niet wat je krijgt", die vindt het maar niks. Iets nieuws leren is zo oncomfortabel, lastig, een gedoe, een hoop werk. Toch ga ik door. Nog een tijdje en dan type in deze berichtjes met tien vingers. (dream on!)


Zijn er dingen die jij zou willen leren, maar die nog in de wachtrij staan vanwege: geen geld, geen tijd, geen zin, geen durf, weet niet hoe, of zoiets?

Wat ik nog graag zou willen leren:
  • Twitteren
  • Instagram
  • Zingen zonder vrees voor uitglijders
  • Zorgeloos door het leven gaan
  • Heel erg lekker koken
  • Een instrument bespelen
  • Heel ordelijk leren schrijven
  • Mijn schouders voor altijd ontspannen en zacht houden
  • Haak patronen lezen (en begrijpen!)
  • In mijn eentje ergens naar toe durven vliegen (zonder pilletje tegen vliegstress)
Misschien is het wel een heel goed idee, altijd in contact te blijven met de prutser in jezelf, door vaak iets nieuws te leren. Zo houd je een beginnersgeest. Zoals ze dat noemen in het boeddhisme. Het leven benaderen alsof alles nieuw is en volkomen open staan voor wat zich aandient.

Nou, ik moet nog veel oefenen, ik zit grommend boven de toetsen.

En jouw lijstje van "nieuwe dingen willen leren"?
Wat staat daarop?

Ik type verder .... ik kan nu al blind:
sas kas lal faal kak jaja lak kaak kaal kaas as aas

grom, knars, worstel

Sas de beginneling




1 opmerking:

  1. maar schat, dan kun je nu dus ook al; kassa-kalf-laf-saks-klas-lalalala-ska-laks!!

    Doe anders net als op die kaart van Populaire; met gekleurde stickertjes op je toetsen en nagelak op je vingers in de kleuren van de stickertjes. Dat maakt het in ieder geval vrolijker! Zet 'm op!

    BeantwoordenVerwijderen