woensdag 22 mei 2013

Ansichtkaarten bestellen...ahhhhhh




Steeds denk ik dat ik best digitaal goed bezig ben en dan wil ik weer eens iets nieuws proberen en raak ik helemaal in een bestandsnamen, formaten, dpi, pdf, tiff, en weet ik al niet wat kramp.

Vandaag probeerde ik ansichtkaarten te bestellen. Met een mooie tekst erop. Simpel. Dacht ik. De site crashed (hoe schrijf je dat eigenlijk?) al als ik hem open. De bellijn neemt niet op. Bestanden downloaden... waar moet dat? Bestanden te groot, te klein, 1, 2, weg is alles weer. Opnieuw. Ondertussen heb ik mijn man al drie keer van zijn werk gehaald. Heel onschuldig gekeken, en toen lief, en toen verleidelijk, toen knoopje los. Komt hij alweer helpen. Alles ingevoerd. Is er geen achterkant van de ansichtkaart.

Ik ga me dan zo dom voelen. Nou ben ik ook blond, maar toch. Heeft iedereen dit nou? Ik denk dan altijd dat de hele wereld iets snapt dat ik niet snap. Dat iedereen van rits-rats-klik bestelt en aanlevert en geweldige producten thuiskrijgt, behalve ik. Alsof ik een digitale taal niet versta, die alle anderen wel verstaan.

Ik kan nu:
mailen
tekstverwerken
sms-en
whats-uppen
mijn website bewerken
bloggen
een I-tunes bibliotheek ordenen
foto's bewerken (beetje)
mijn telefoon bedienen

Maar jeetje, steeds als ik iets heb geleerd... is er weer iets nieuws dat ook wel handig zou zijn om te kunnen. Ik heb het gevoel dat ik achter een soort digitale bus aanren, en maar rennen, ik heb de deurpost al vast, maar ik kan er maar net niet inspringen. En ik raak buiten adem. Ik blijf hijgend achter, zonder ansichtkaarten (oei, nu lijkt het of ik ze toch besteld heb... oei, ik heb ook al betaald.... hoop maar dat er iets moois in de bus komt).

Conclusie: ik ben een digitale held (ik doe mijn best) maar ik voel me een ICT kluns. Ik zit beteuterd voor de toetsen (die ik nog niet helemaal blind kan bedienen). Mijn haren door de war van de stress (knoopjes nog dichtdoen). Mijn oren tuteren van de bestandsnamen. En nu maar hopen, dat wat ik bestel, ook echt geprint gaat worden. Wordt vervolgd.

Digidoos de Bruin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten