zondag 19 mei 2013

Dans danser danste gedanst

Ik zag een heel leuke uitzending van VPRO's Metropolis over dans.

De hele aflevering is leuk, maar er zit een stukje in over een choreografe die haar heel jonge kind meeneemt naar haar dans studio. Professionele dansers, dansen alle bewegingen van dat jonge humpie na, en dat vond ik schitterend. Je ziet daar dat we geboren worden als dansers.

Waarom dansen we dan niet veel meer, vaker, langer, vrijer, vrolijker, eigen-zinniger?

Hier was ik nog klein en danste ik zomaar buiten in de natuur

Hier ga je naar de uitzending.

Wil je je eigen innerlijke danser weer terugvinden, kom dan eens naar Biodanza. Bij mij, wanneer je in Noord-Holland woont;  ik geef les in mijn studio in Berkhout. Kijk even op mijn site.

Of kijk hier wanneer je verder weg woont en zoek een leraar in je eigen omgeving.

Biodanza brengt je weer terug bij je aangeboren vermogen je vrij te bewegen en dat is heerlijk en bevrijdend.

Ga maar gauw de uitzending bekijken of neem nog een danstoetje... hier zijn wat mooie zinnen van wijze dansers...


I would believe only in a God that knows how to dance.  ~Friedrich Nietzsche

The truest expression of a people is in its dance and in its music.  Bodies never lie.  ~Agnes de Mille

There are short-cuts to happiness, and dancing is one of them.  ~Vicki Baum

Dance first. Think later. It's the natural order. ~Samuel Beckett

Dancing is the poetry of the foot.  ~John Dryden

Learning to walk set you free. Learning to dance gives you the greatest freedom of all: to express with your whole self the person you are. -Melissa Hayden

Any problem in the world can be solved by dancing. -James Brown

Ik ga nu even dansen. Sas 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten