zaterdag 5 april 2014

Mijmervraag



Stel dat er net zoveel heiligen bestaan als er wensen, noden en zorgen zijn. 

Stel dat er een winkel is waar je speciaal voor jou gemaakte heiligen kunt krijgen. Welke heilige zou je dan bestellen en waarom? 

Stel dat je bij je eigen op maat gemaakte heilige alles zou kunnen neerleggen, uithuilen, bevragen, afsmeken of loslaten. Welke heilige zou je dán bestellen of bedenken? En wat zou je nodig hebben?

Je mag eindeloos lang mijmeren zonder een antwoord te vinden. Of ... iedere dag een nieuwe heilige bestellen.

Mijn heiligen van vandaag:




De heilige slagroom godin: iedere dag koffie in een heerlijk koffietentje. Slurpend en oplepelend, fantastische invallen krijgen voor smeuïge gedichten en liefdeverklaringen aan het leven. 

De uitzonderlijke gezonderigheid: alle kwaaltjes van iedereen verdwijnen gewoon na één dag. Net lang genoeg om iets over jezelf te ontdekken en een beetje bij te sturen in je leven. 

De ontspan boeddha: een beeldje dat je maar over zijn bolle buik hoeft te aaien om in een diepe en alles oplossende ontspanning terecht te komen. 

De gedichtennimf: een zacht zingende stem, in mijn oor, die de prachtigste gedichten influistert. Voor mezelf, voor anderen, eindeloos mooi en liefdevol.

Een "het loopt op rolletjes kompas": een wijzertje dat me steeds de meest moeiteloze weg wijst.




De vind-expert: een innerlijke kracht die de juiste lezers en cursisten bij me brengt, die precies nodig hebben wat ik het beste kan geven. En die zorgt dat anderen precies vinden wat ze nodig hebben bij mij, of bij iemand anders die daar weer veel beter in is. 




Morgen bedenk ik weer nieuwe heiligen. En welke heb jij nodig vandaag?


De verre van heilige blogdame.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten