donderdag 24 april 2014

Je talente(n) in de lente...

Deze week hebben Karin Schrama en ik weer een nieuwe schrijfsalon gemaakt. Hij is op 18 mei. het gaat over je talente(n) in de lente.

Iedereen heeft toptalenten en ook kreukels. Sommige dingen kun je gewoon heel goed en ... er zijn ook kreukels: dingen die je niet kunt, onhandigheden, beschadigingen, obstakels. 


  1. Mijn toptalent is toestemming geven, aanmoedigen, creatieve speelsheid, diepzinnigheid
  2. Mijn kreukels zijn: mijn pijnlijke lijf, mijn onzekerheid


De kunst is niet teveel te vechten tegen je kreukels; ze een beetje mild te omarmen en het er mee te doen. En je talenten juist te delen, te ontwikkelen, te voeden, te benutten. Ze kunnen beide naast elkaar bestaan. Ze horen allebei bij jou.

Sommige kwaliteiten kunnen obstakels worden als je ze overdrijft.
Sommige kreukels kunnen inspiratiebronnen zijn als je ze liefdevol erkent.

Ieder voordeel heb ze nadeel... en ieder nadeel heb ze voordeel. 


  • Hoe staat het met jou Toptalenten? Heb je ze al gevonden? Iedereen heeft ze!
  • En hoe is het met je kreukels? Doe je er een beetje aardig tegen? Iedereen heeft ze! 




Zin om mee te doen en schrijvend je talenten te onderzoeken...? Kijk op www.deschrijfsalon.blogspot.nl

Je bent in ieder geval een toptalent in blogjes lezen! Kus op je neus! SAS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten