dinsdag 13 augustus 2013

Wat ik het liefste ben...


Wat ik het liefste ben

Wat ik het liefste ben is
Toestemming gever
Vertrooster
Geruststeller
Aanmoediger
Moedgever
Toejuicher
Ja- zegger
Uitnodiger
Verzachter
Een liefdesfluisteraar

Het liefste ben ik
Verschijnselaar
Tevoorschijn haler
Droom versterker
Pijn verzachter
Tranen droger
Plezier uitlokker
Lach verlevendiger
Verlegenheid vertederaar
Een liefdes versterker

Het liefste ben ik
Als de lente
Die alles dat
Al ondergronds
Aanwezig is
Weet te verleiden
Om borrelend en bruisend
Verlegen of brutaal
Boven water te komen
Lachend en wel
Zacht en licht
Vanuit een diepe bron
In jou
Waar alles is
Dat er werkelijk toe doet
Waar jij
Het meest waar bent

Dat te helpen
Geboren te worden
Vind ik het belangrijkste
Dat bestaat
De zin van het leven
Dat klinkt
Misschien zwaar
  
En toch…

Gaat dat lachend
Veel beter
Dan bloedserieus

Lichtheid helpt
Speelsheid ook
Liefde, tederheid
En ontspanning
Lokken je
Zoals de lente
Het leven
Bejubelt
En betovert

Zachtheid ontwapend
Alles dat bang is
En in de weg zit
En zich schrap zet
En zich verzet
Of twijfelt
Of niet gelooft
Of teveel denkt
Dat geluk
Nergens voor je
Is weggelegd

Daarom ben ik het liefst
Een zo zachte mogelijke
Lichte lentekracht
Zodat jij je gewonnen geeft
Omdat je gewoon
Niet anders kunt
Dan groeien en bloeien
Welig tieren
In geuren en kleuren
Op je meest eigen manier

Want dat
Wat jij
Ten diepste bent
Is het mooiste

Dat bestaat
Dat bestaat
Dat bestaat


Saskia de Bruin




Er is een nieuw boek: 

De kracht van imperfectie
heb de moed om niet perfect te willen zijn.  

Geschreven door Brené Brown.



Als ik even kijk bij bol.com vind ik dit in de inleiding:

  1. Kies voor authenticiteit; laat je angst voor wat anderen vinden los.
  2. Vergroot je zelfcompassie; laat je perfectionisme los.
  3. Ontwikkel meer veerkracht; laat zelfverdoving en machteloosheid los.
  4. Cultiveer dankbaarheid en geluk; laat je gevoel van schaarste en angst voor het duister los.
  5. Vertrouw op je intuïtie en durf te geloven; laat je behoefte aan zekerheid los.
  6. Geef je creativiteit de ruimte; laat de neiging jezelf met anderen te vergelijken los.
  7. Neem de tijd om te spelen en te ontspannen; laat uitputting als statussymbool en productiviteit als maatstaf voor eigenwaarde los.
  8. Breng kalmte en stilte in je leven; laat stress als leefstijl los.
  9. Streef naar zinvol werk; laat je onzekerheid en je opvattingen over wat je zou moeten doen los.
  10. Lach, zing en dans; laat het idee dat je altijd beheerst moet zijn en “normaal” moet doen los.


Dit is precies wat ik het mooiste vind en wat ik zelf steeds probeer te doen en waar ik anderen het liefst toe aanmoedig. Ik ga dat boek snel lezen. Volgens mij gaat het heel erg over wat deze tijd nodig heeft. Weer echt mens worden, in plaats van al het streven en latten hoog leggen. 

Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt? Je kunt HIER even kijken bij Bol.com

Nou dag! SAS



Geen opmerkingen:

Een reactie posten