woensdag 19 november 2014

Waar hoor jij bij?

Ik hoor bij…

Ik hoor bij schrijven, bij slagroom, bij de HEMA, bij mijn Ikea knuffelhondje, bij curiosa en nieuwsgierigheid, bij scharrelen, bij schat zoeken, bij de warmte van de kachel in de herfst. 



Ik hoor bij Quality Street toffee bonbons in glimmende kleurige papiertjes, ik hoor bij mmmm, ik hoor niet bij M&M’s, maar ik vind ze toch te lekker en eet er teveel van en krijg er buikpijn van. 




Ik hoor bij de zon in Lazarote, op een terrasje koffie drinken, met mijn moeder na lekker shoppen met haar in haar beste HUM. 

Ik hoor bij Engelse tuttigheid, ik hoor bij Biodanza, bij tekenen en aquarelleren op mijn manier. Ik hoor bij wandelen in bossen, die geuren. Ik hoor bij Braziliaanse zachte muziek zoals Bossa Nova. 



Ik hoor bij oude tasjes en deftige parfumerieën. Ik hoor bij New-York (maar alleen als mijn gelukscollega Irma mee is). 




Ik hoor bij gelukkig getrouwd zijn en bij Pippie langkous-achtig moederschap. 

Ik hoor bij alles dat zacht en licht en vol zoetheid is. Ik hoor bij dit schrijven waar ik bij hoor…. iedere dag is het anders en toch altijd ben ik dezelfde sas die meebeweegt.

PS ik hoor bij degene die denken dat ze er niet bij horen. Dus zonder het te weten horen ze toch ergens bij. Bij mij!



Schrijfoefening:

Begin met: ik hoor bij….. en schrijf tien minuten alles op waar je bij hoort. Alles mag, maar geen namen van mensen noemen.

Hoe zou het zijn als je dit iedere morgen deed. Als een instellen van je hartkoers TOMTOM? Wel fijn als je weet waar je bij hoort. Dan kun je altijd die richting op bewegen!

Ik hoor bij dit bloggen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten