woensdag 12 november 2014

SchrijfSalon zondag 16 november....


Mijn schrijfcollega Karin schrijft.....

Terwijl ik dit schrijf zie ik regendruppels over het keukenraam omlaag druipen, bruine bladeren over straat vliegen en wandelaars op het dijkje voor mijn huis moeite doen hun paraplu in bedwang te houden. Met de komst van november is het dan eindelijk toch echt herfst geworden.
Er zijn twee manieren waarop ik naar de herfst kan kijken:

Ik kan mopperen op de nattigheid en de vieze voetstappen op de tegelvloer, balen dat ik met tegenwind door de regen moet fietsen en sjagerijnig terugverlangen naar warme zomerdagen.
Óf ik kan genieten van de mooie herfstkleuren, blij zijn met m'n nieuwe warme jas en lachen als ik met wild wapperende haren een herfststorm trotseer.

Het is maar net hoe ik er naar kijk, welke bril ik op zet of welk perspectief ik kies. Over die verschillende perspectieven gaat onze komende SchrijfSalon.

Bovenstaand voorbeeld van twee  manieren hoe je naar de herfst kunt kijken, is redelijk voor de hand liggend. In de SchrijfSalon van zondag 16 november onderzoeken we al schrijvend ook minder alledaagse onderwerpen.
Op hoeveel manieren, of vanuit hoeveel verschillende perspectieven kun je bijvoorbeeld een theekopje beschrijven? Dat zijn er waarschijnlijk heel wat meer dan je nu zo één-twee-drie kunt bedenken. En ik verzeker je: tussen al die verschillende manieren om een theekopje te omschrijven zitten onverwacht heel ontroerende, hilarische en verrassende manieren. Het is maar net met welke mindset je er naar kijkt!
Je kunt ook naar bepaalde situaties in je persoonlijke leven op verschillende manieren  kijken. Wat als je er eens met een nieuwe bril naar kijkt?
Je kunt dan over iets wat je heel eng vindt schrijven alsof het een grote uitdaging is die je graag aan wilt gaan.  Of je kunt het als een spannende verhaal vertellen en er zo met iets meer afstand naar kijken.
Je kunt iets in je leven dat moeilijk en zwaar is, beschrijven vanuit een sprookjesachtig of komisch perspectief, en er op die manier wat luchtigheid in aanbrengen.

Met die onderwerpen gaan we 16 november aan de slag in de workshop: De SchrijfSalon opent nieuwe perspectieven. Je bent bij deze van harte uitgenodigd om mee te komen schrijven.


Alle informatie op een rijtje:
- wanneer   :   zondag 16 november van 10.30 - 13.00 uur. Vanaf 10.15 uur
                     staat de deur voor je open.
- waar        :   in de GelukStudio, Westeinde 297, 1647 MP  Berkhout
- kosten     :   € 25,00 - inclusief koffie, thee, bonbons en een geïllustreerde
                     PDF met alle oefeningen van de workshop


lieve groet Karin & Saskia


PS: als je denkt dat je vrienden deze nieuwsbrief ook interessant vinden, voel
      je dan vrij om deze mail naar ze door te sturen!
In onze planning stond de volgende SchrijfSalon gepland op zondag 14 december. Deze SchrijfSalon komt te vervallen.
Daarvoor in de plaats hebben we iets leuks voor jullie in het verschiet:

                        Schrijven bij Kaarslicht
Een bijzondere avond in de SchrijfSalon vlak voor het einde van het jaar. Met bijzondere schrijfoefeningen die passen bij deze tijd van het jaar. In onze volgende nieuwsbrief lees je er alles over.
Noteer vast de datum:
dinsdag 30 december van 20.00 - 22.00 uur!

 

Hier vind je meer info

Geen opmerkingen:

Een reactie posten