vrijdag 13 juni 2014

Wie maakt zoiets?


Ik heb een zwak voor wees popjes die ik vind in kringloopwinkels en op rommelmarkten. Gehavend, een beetje zielig of heel schattig... ik neem ze steeds toch weer mee naar huis.Ik vond afgelopen week deze:



Wie maakt nu zoiets? Hier heeft iemand uren aan zitten breien... en dan zo'n zielig verdrietig gezichtje erop? Te zielig. Die kun je toch niet in zijn eentje in een winkel laten staan? Die moet mee naar huis. Het liefste zou ik er een blij gezichtje op frunniken.Hij heeft zelfs een sjaaltje en een tasje, maar zo'n triest smoeltje? Zou het horen bij het patroon, wie bedenkt zoiets dan? Of heeft de maakster haar eigen triestheid geborduurd? 

Nou maak je niet ongerust, dit schatje vindt zijn weg wel weer... ik heb hem op reis gestuurd... uit varen... naar Zuid-Laren...

En mocht jij je triest voelen vandaag... dan stuur ik je een grinnik en een schuddebuikje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten