zondag 22 juni 2014

Picknick en liefdesbrieven

We schreven in de schrijfsalon over de vakantie.

We gebruikte de prachtige brochure van Sissy Boy.
Ik schreef....

Briefje voor mijn liefje

Met mijn blote voeten op het warme dashboard, 
ontdek ik de wereld door het open raam.

Het is warm.
Ik wou dat we er waren.
Buiten zindert de weg van tropische warmte.
Naast me zit jij zo heerlijk rustig te sturen.
Jij weet altijd de weg.
Kent kaarten uit je hoofd.
Loodst me overal zorgeloos heen.
We kletsen over lieve dingen.
Verklappen elkaar zachte zaken.
Eigenlijk hoef ik nergens heen.
Als we samen zijn.

Dan denk ik altijd:

Waar gaan we toch heen?

Ik ben er al.
Ik ben er al.

Ik ben er al.



In het boekje stond:

De lucht trilt van verwachting
de zomer lonkt
dagen lengen, om elke hoek wacht avontuur
vanaf nu openen zich alle bloemen


Vanaf nu openen zich alle bloemen. 
Ohhhh dat is mooi. Dat bloemen zich openen, monden lachen, ogen knipogen, deuren zich openen, huizen je welkom heten. Tenten flapperen van welkomstvreugde. Bedden zuchten als je neer zijgt, kussens fluisteren van zoete dromen. En overal galante mannen die stoelen aanschuiven en handkusklaar op je wachten. En vrolijke vrouwen met joelende winkels die vol liggen met gratis gezelligheden en hebbedingen. En kooklustige koks met culinaire invallen die mijn smaakpapillen gaan verwennen. En ik met zin in vakantie. En alles bij me wat ik nodig heb. Vooral…. Veel weelderige woorden om alles in geuren en kleuren neer te vlijen op papier. 




We schreven een gek gedicht


Alle regels nemen vakantie
Dat is meer dan aan je laars lappen
Stoplichten zingen liedjes
Politieagenten geven kusjes
Bekeuringen worden beloningen
Buiten de lijntjes kleuren wordt aangemoedigd
Graag picknicken in parkjes
Naakt is een pré
Winkels geven weg
Iedereen neemt verkering
Met elkaar of met zichzelf
Auto’s op fietspaden
Rolschaatsen op de snelweg
Vogels dansen
Ballerina’s zingen
Het hele jaar vakantie
En 6 weken werken
Maar dat wel iets leuks
En aan rijmen doe ik niet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten