maandag 2 september 2013

Iets terug vinden dat je ooit verloor

Ik ga in September een masterclass volgen. De leraar is een Zweedse studie genoot van de Hoofdrolspeler uit "as it is in heaven". De masterclass gaat over ontspannen zijn tijdens het geven van een training, tijdens zingen of acteren. 

We moeten een stuk tekst of een monoloog voorbereiden. Het gaat over waar de film "as it is in heaven" over gaat. Helemaal jezelf durven zijn in een groep. Ik ben doodsbang....



Iets terugvinden




Ik ben altijd bang om voor een groep te staan
Toen ik klein was had ik dat niet
Ik was een Pipi
Spontaan, eigenwijs en vol vertrouwen

Ik ben altijd bang om voor een groep te staan
Als ik eraan denk hoe het komt moet ik altijd bijna huilen
Maar nooit echt, want dat is gevaarlijk 
Als je staat voor een groep

Ik ben altijd bang om voor een groep te staan
Bang voor lachen, bang voor wegkijken
Buitensluiten
Ik ben het meest bang voor buitensluiten

Ik ben een rare vrouw
Ik geef les
Iedere dag sta ik voor groepen

Mijn werk bestaat uit omarmen
Binnenlaten, aanmoedigen
Het is net of ik het buitengeslotene in mezelf
In anderen probeer te omarmen
Ik weet niet of het lukt
Ik denk het wel
Een beetje

Maar in mij, blijft er altijd ook iets buitengesloten
Misschien heb ik de pestkoppen
Een klein beetje gelijk gegeven
En daarmee mijn gevoel
En mijn schaamte
Buitengesloten

Ik oefen
Maar ik ben altijd bang om voor een groep te staan

Ik doe het elke dag
En ik ben altijd bang
Een beetje, bijna niet
Of heel juist heel erg

Toch heb ik het gevoel
Dat ik iets alleen terug kan vinden
Op de plaats waar ik het verloor

Dat iets
Is gevoelig mogen zijn
En de plek
Is voor een groep

SAS




Geen opmerkingen:

Een reactie posten