zondag 2 juni 2013

Lief Briefje

Ik hou van lieve briefjes.... Lieve sms-jes, Whats-app-jes, liefdesbriefjes, mooie posters van Loesje en Plint en alles dat zomaar ineens, zonder aanleiding aan lievigheid je kant op komt. Dat aan komt fladderen als een vogeltje en dat even een lief liedje zingt, in je oor & in je hart.

Daarom schrijf ik er één hier voor jou. Misschien heb je hem vandaag nodig, of op een ander moment, of kun je hem doorsturen naar iemand die het echt nodig heeft. Hoe meer liefde we rond laten zingen, hoe mooier de wereld.


Lief briefje

Ik stuur je een klein “gerustje”
In een envelopje
Een klein “ach gutje”
Met vleugels
Een “ach gossie possie”
Een “t komt wel goed hoor schatje”
Een “stil maar liefje, hartediefje”
Een “ gutachgutachgutje”
Een “sjjjjjjjst”
Een lievelingsliedje
Een “susje”
Een troostend kusje
Een “poele poele plurkje”
Met een jurkje
Een schaterlachje
Met fladdervleugels
Een “kom maar hiertje”
Met een papiertje
Met lieve woordjes
Gerustigheid
In geuren en kleuren
Een donzig ruggesteuntje
In soorten en maten

En…
Een hart op een kiertje
Met op de drempel
Een “kom maar hiertje”
Een warme luchtstroom
En lange armen
Zonder schroom
Die je voor je ´t weet
Bevrijden van al
Waar je aan leed

En als toetje, op je snoetje
Een kusje
Gebracht door een zeldzaam
Troetel musje
Met een roze snaveltje
En een glinstertje in z´n naveltje
Hij tjilpt zachtjes in je oor

Ik ben voor
Ik ben voor
Ik ben voor

Voor jou
Voor jou
Voor jou



Doe je vandaag iets liefs voor iemand, zomaar.... zonder reden. Namens de liefde? Ik broed op nieuwe liefheden.....

Sas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten