maandag 25 november 2013

Ode aan de middelmatigheid


Lang leve Luilekkerland, onhandige liefdesverklaringen, lusteloze luie zondagen, een beetje aanklooien, niet het beste doen dat je kunt.

Lang leve teveel snoepen, te strakke broeken, onhandige troostpogingen, uit de hand gelopen hobby’s, zinloze verzamelingen, weerzinwekkende gewoontes.

Lang leve slijtage, krakkemikkigheid, stuntelige pogingen.

Lang leve weggesmeten probeersels, zomaar dagen die niet opvallen, langzame kusjes die nergens toe leiden, mislukte gerechten of gerechten die er net mee door kunnen.

Lang leve verknipte kapsels, verknipte boeken, verknipte outfits, verknipte voorstellen.

Lang leve voornemens waar je je niet aan houdt, de weg kwijt raken, onaffe projecten, half lege dagboeken, miskopen, hangborsten, blubberbuikjes, slappe billen.

Lang leve gewone thee, gewone boterhammen, gewone kleren, gewone dagelijkse dingen.

Lang leve huis, tuin en keuken seks, ongeïnspireerde tv momenten, dwarrelende bladeren, alweer regen, alweer wind, alweer koud, alweer rotweer.

Lang leve klagen en mekkeren, mijmeren over niks, voor je uitstaren, de kantjes eraf huppelen.

Lang leve hatseflats, zomaar doen, onaangekondigd langskomen, alle koekjes opeten en spijt hebben en het toch weer doen en weer spijt hebben en denken aan alle andere dingen die je beter niet kan doen en ze toch weer doen en denken wat een sukkel ben ik toch.

Lang leve de sukkels, ook mijn eigen innerlijke sukkel, die middelmatig is en zelfs daarin nog niet eens uitzonderlijk middelmatig.


Lang leve de middelmatigheid! 

Slaperig, kaal en opopgemaakt.
PS 
Ik zocht naar plaatjes over middelmatigheid en kwam vreselijk veel negatieve dingen tegen! Ook in het Engels "mediocre" vertelt me onmiddellijk dat het een soort van doodzonde is. Dus ik plak er maar een plaatje van mezelf bij. Want ik weet zeker dat ik vaak middelmatig ben en toch best leuk.

Middelmatig kusje (toch best lekker.... van sas)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten