dinsdag 23 juli 2013

Mijn best doen....




Ik moet wat bekennen....

Ik heb nu een aantal maanden deze blog. En ik ben weer reuze mijn best aan het doen. Door het bloggen, kijk ik ook meer op andere blogs, die natuurlijk vaak veel hipper, originelen, jonger, wijzer, leuker, flitsende en ingenieuzer zijn. Ook kijk ik zo nu en dan naar mijn "kijkcijfers".... en of die wel hoog genoeg zijn??? 

Zo ben ik me dan weer aan het uitsloven, aan het proberen een goede indruk te maken.... getver, dat is nou net niet de levenskunst die ik wil leven. 

Ooit bedacht ik een oefening die ik soms doe als ik met een nieuwe groep mensen een cursus begin: 

We schrijven allemaal zo'n 5 minuten: over hoe we proberen over te komen. Dan lezen we het terug en strepen wat kernwoorden aan. We kiezen er drie uit. Vervolgens stellen we ons aan elkaar voor met naam en die drie kernwoorden, zo:

"Ik ben Saskia en ik probeer ontspannen, bekwaam en bijzonder over te komen". 

Zo stel je je dan aan iedereen voor. Als je je zo aan tien of twintig mensen hebt voorgesteld, ga je echt voelen, hoe je je best loopt te doen, en hoe niet ontspannen dit is. Ik ben natuurlijk helemaal niet altijd ontspannen, bekwaam en bijzonder! En nu merk ik dat ik dit dus hier ook weer aan het doen ben. 

Doe jij dat ook? Op facebook, je site, je werk, je blog?

Zullen we ermee stoppen? 

Als ik me niet meer zo uitsloof, hoef jij het ook niet. Kunnen we gewoon ons dagelijkse zelf zijn. Ik ben eigenlijk meer zo: 


Of zo: 



Ik hou van kopjes koffie met slagroom. Ik heb een stijve nek (stresskipje) en ik vind mijn buikje te bol (teveel slagroom en bonbons). Ik ben vaak onzeker. Ik heb een groot hart, dat altijd opbloeit van liefde die ik om me heen zie. Ik hou van zingen, maar ik durf nooit zo goed. Ik kan niet tegen de hitte (ik ben gemaakt van chocola en dat is blubberlui met dit weer). Ik ga "praten als Brugman", als ik me aangevallen of onzeker voel. Ik kan heel erg de slappe lach krijgen, om alles en niets. Ik hou van bloemetjes en spulletjes en ik koop vaak teveel. Ik kan hard werken en ik hou het meeste van cadeautjes van iedereen. 

Er is nog veel meer "echt waar" aan mij. 

En jij? Wie ben jij echt, achter het "je best doen" gordijntje? Daar achter, daar ben je veel leuker. Echt waar! 

Echte zoen van SAS vanachter het gordijntje...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten