woensdag 26 juni 2019

De koesterkaartjes krijgen een nieuw jasje!

Te bestellen bij o.a. bol.com en in de boekhandel

Hoe ik op het idee van de koesterkaartjes ben gekomen....
Ik heb de kaartjes ooit in één nacht geschreven. Zelf ben ik vrij jong mijn vader verloren, dus ik was bekend met het grillige landschap van rouw. Toen de 16 jarige zoon van een vriendin bij een brommer ongeluk omkwam, schreef ik de kaartjes in 1 nacht. gewoon als troost voor haar. De hele nacht schreef ik, voelde ik, zocht ik. en ik schreef de teksten op ansichtkaarten, en gaf ze bij de uitvaart. De uitvaartverzorger vond ze zo mooi, die raadde me aan ze uit te geven. Ik schreef al en had al een uitgever. De uitgeverij was direct enthousiast. Ze hebben al heel veel mensen zo zacht mogelijk getroost. En nu zijn ze opnieuw vormgegeven en hebben ze een heel lief doosje gekregen. Ik hoop dat de kaartjes nog veel mensen troost en hoop mogen geven.
Waar de input vandaan komt.....
De input komt vanuit mijn eigen rouw denk ik. Ineens kwamen alle teksten tevoorschijn, door de aanleiding van de overleden jongen. Ik denk dat ik door het verlies van mijn vader ongemerkt veel meer  met rouw bezig was geweest dan ik bewust gemerkt had. Alle teksten hebben met tederheid, tijd nemen en zachtheid te maken. Mijn lievelingswoord is geruststelling. Ik denk dat ik dat zelf ooit het meest heb nodig gehad.
Ik heb een geluksonderneming....
De geluksonderneming is meer dan 10 jaar geleden begonnen en gevoed door twee voor mij zeer inspirerende mentoren. Alle activiteiten die ik ontwikkel, hebben te maken met creatieve en affectieve levenskunst. Ik moedig mensen aan een stralend, bezield en waardevol leven te leiden.
In mijn werk help ik mensen zichzelf te durven zijn; dat vind ik het mooiste dat bestaat.
Er zijn 3 pijlers in de geluksonderneming
  1. Mindfulness, ontspanning en het meer in contact komen met jezelf en de stilte. Ik werk vooral met ontspannen door lichaamsgewaarzijn.
  2. Dans en beweging, vanuit een methode die werkt met beweging en muziek om samen met anderen meer plezier, gevoeligheid en levendigheid te ervaren in je lijf en in je leven.
  3. Schrijven en Schetsen: op een vrije manier schrijven en tekenen zonder streven. Jezelf  leren kennen en je durven uiten op je eigen manier.

Alles wat ik doe en wat me bezielt heeft te maken met mensen helpen "thuis" te komen. Zelf ben ik ook onderweg naar "thuis". Het  vinden, verwelkomen en voelen van vrede, vreugde, veiligheid en verbinding. Zowel in jezelf, samen met anderen als in het leven. Eigenlijk herontdekken wat altijd al waar was: het besef dat je helemaal goed genoeg bent, dat je niets hoeft te veranderen, dat je gerust kunt ontspannen en tevoorschijn komen.



www.saskiadebruin.n; @sasavansas op instagram 

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi idee die koesterkaartes, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend inspirerend wat je hebt gedaan! Koesterkaartjes! Helemaal ontstaan uit liefde en nog enorm waardevol voor anderen en dat in een vorm kunnen gieten die uniek is. Ik neem dit mee in mijn hart. Het geeft me hoop en ergens voelde ik een vleugje hoop omdat het heel erg raakt met wat ik hopelijk in mijn leven ook kan doen. Beetje lastig verwoorden dat gevoel. Ik ga je niet na-apen, dat bedoel ik niet, maar zo kan ineens een enorm mooi iets ontstaan. Ik ben namelijk bang dat alles wat in mij zit nooit tot zijn recht komt en jij hebt al je kwaliteiten zo mooi kunnen benutten en kunnen geven aan de ander.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het leven vertelt van de liefde via ieder mens dat z'n hart als liefdeskanaal gebruikt. Jouw unieke stem is onmisbaar, dus volg je verlangen maar gerust hoor. Er kan nooit teveel koestering ontstaan! Liefs sas

      Verwijderen