donderdag 9 november 2017

Jongensdroom Meisjesdroom



We kennen allemaal het begrip “jongensdroom”.  Het staat voor een wens die al sedert de vroege jeugd wordt gekoesterd (maar nooit is uitgekomen). Ik vind het prachtig als jongensdromen ooit vervuld kunnen worden. Ik heb drie grote zonen, een man en een kleinzoon. Jongensdromen genoeg dus, en ik moedig ze allemaal aan. Het ontroert me als het gebeurt.

Maar… als ik in het woordenboek zoek naar “meisjesdroom”, vind ik niets. Terwijl ik zeker weet dat er duizenden meisjesdromen zijn. Ikzelf bijvoorbeeld, wilde vroeger danseres en toverfee worden. En na vele omzwervingen ben ik dat geworden. Dans, gewaarzijn, beweging en ontspanning, zijn mijn werk geworden. Ik tover met muziek en met taal. Ik schrijf boeken, ik teken en schilder. Mijn stem en mijn pen en mijn hart zijn mijn toverstokjes.

Lieve wereld, er bestaan ook meisjesdromen. Echt hele mooie. Hele brutale, hele zachte, fluisterende, huppelende, verrijkende, alomvattende, onbeschrijflijke, dansende, zingende, ontdekkende, lyrische, poëtische, wilde, ongerijmde, vrouwelijke, stoere, gekke, creatieve, buiten de lijntjes, ongelooflijke meisjes dromen.

Laten we ze benoemen en vervullen. Ik geloof, dat de hele wereld zit te wachten op de vervulling van jongens en meisjes dromen. We hebben ze nodig. Het is de honing van het leven.

Jongensdroom en meisjesdroom

Spreek jezelf uit
Zoek naar vervulling

Ik wens je een uitkomen

Op de mooist mogelijke manier

Wat is jouw liefste droom? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten